Моделът D16 (редови 6-цилиндров, 16,1 л) от дълго време е най-мощният и издръжлив двигател на Volvo Penta - отлично решение за приложения като мини, кариери, селско стопанство и строителство. Сега новият D16 за Етап V на ЕС, чието производство започна през 2021 г., е дори още по-мощен. Но освен това той изразходва с до 10% по-малко гориво.
Обновяването му включва редица съществени промени, в т.ч. въвеждане на система с два турбо компресора и пълно преработване на горивната уредба, охладителната система, водните помпи и капака на клапаните. Все пак най-голямото предизвикателство се оказват конструирането и разработването на изцяло нова система за последващо третиране на изгорелите газове, необходима за съответствие с екологичните изисквания на Етап V.
Въвеждането на горивна система Common Rail F2 с два турбо компресора и междинен охладител помага за оптимизиране на работата на двигателя и подобряване на горивната ефективност, като в същото време се увеличава мощността и въртящият момент. Новите маслена и охлаждаща система също имат принос към намаляване на паразитните загуби. Удължени са интервалите за обслужване.
Както при повечето разработки на Volvo Penta, интензивните изпитания са изключително важна част от процеса, както в лабораторни, така и в реални условия при клиенти. Това включва тестване в екстремна среда, като например променлив климат, надморски височини и различни работни условия.
След като двигателят се върне от полевия тест, инженерите го разглобяват изцяло, оглеждат общото му състояние и внимателно инспектират и измерват всяка част за свръхизносване. Това е много бавен процес, където се гледа всичко, дори дали най-малките винтове и болтове все още стоят завити с правилния въртящ момент.
Крайният резултат, новият D16, е изключително качествен дизелов двигател, който може да удовлетвори разнообразни потребности и да помогне на клиентите да работят по-екологично и по-ефективно.
Екип
Прайм Технолоджийс ООД